Eniig
Tid er penge
Eniig er en af de største andelsejede energi- og telekoncerner i Danmark. Der er cirka 400.000 andelsindehavere og et forsyningsområde, som dækker store dele af Nord- og Midtjylland. De cirka 1.100 medarbejdere arbejder med løsninger indenfor el, varme, fiberbredbånd, gas, energibesparelse og vedvarende energi.
Eniig har 55 mødelokaler, som var udstyret vidt forskelligt, og hvor standarden var meget skiftende. Hvilket blandt andet gjorde at der ofte var startvanskeligheder til møderne, selvom det ofte ikke er mere end 7-8 minutters forsinkelse, løber det hurtigt op og bliver rigtigt meget tabt arbejdstid.
Salgschef fra AVC John Lisberg udtaler:
”De var trætte af deres mødelokaler, der var ofte noget i vejen med dem, og der var ikke to, der var ens”.
IT Driftschef Flemming Hvid Kristensen ved Eniig udtaler:
”Jeg var begyndt at holde øje med mit ur, hver gang vi skulle starte et møde op. Min konklusion var, at der gik cirka 7-8 minutter i gennemsnit, før mødet kunne gå i gang. 7-8 minutter før der kunne præsenteres på skærmen, før der var lyd på Skype eller, at teknikken generelt bare var klar. Det ender jo med helt enorme mængder af spildtid. Det var min store motivation for at finde en bedre løsning til lokalerne”.
Slut med unødvendig tidsspild
Om tanken bag løsningerne fortæller John Lisberg følgende:
”Lokalerne trængte til en strømlining, hvor man lagde sig fast på én løsning der kunne være i alle lokalerne, således brugervenligheden blev optimeret og spildtiden nedsat”.
Flemming Hvid Kristensen fortæller:
”Vores facility afdeling stod i første omgang for at indrette og købe udstyr til lokalerne. De købte der, hvor det var billigt, og der hvor det lige passede ind. Det var derfor aldrig det samme, der blev købt ind. IT-afdelingen endte med at overtage driften af alt det her forskellige udstyr, hvilket var meget tidskrævende”.
Flemming Hvid Kristensen forsætter:
”Mødelokaler er for os noget, der bare skal virke. Det er ikke noget som vi skal stå for driften af. Så vi kontaktede AVC, som heldigvis kunne være behjælpelige”.
Alle mødelokalerne er designet ens, med tilpasning efter lokalernes størrelse. I lokalerne er der skærme og kameraer, så der kan afholdes videokonferencer, og der er en fastmonteret lydenhed i alle lokalerne. Det er den samme tilslutning, der bruges i samtlige lokaler, så der ikke er nogen forvirring, om hvordan man tilslutter sine egne enheder til udstyret.
Glade medarbejdere
Omkring feedback på løsningen udtaler Flemming Hvid Kristensen:
”Vi har fået en super feedback på det. Medarbejderne er virkelig glade for det. Det er en klokkeklar succeshistorie. Det har selvfølgelig ikke været gratis, men vi har reduceret vores budget for kørselsgodtgørelse og pålagt medarbejderne, at de skulle holde flere møder over Skype. Det har de taget til sig, og det går rigtig godt med det”.
John Lisberg tilføjer:
”Vi har mange års erfaring med mødelokaler og byder derfor ind med relevante do’s and don’ts, ikke kun ift. behov men også løsningsmæssigt, som i hvad fungerer bedst sammen og hvordan. Det mærkes i vores løsninger, og sparer kunden for en del besvær. Processen med Eniig har været rigtig god. Vi har haft en god dialog, og det er nogle super brugervenlige løsninger de har fået. Kan du betjene én kan du betjene dem alle 55, hvilket jo både gavner brugerne og virksomheden”.
Omkring samarbejdet med AVC afslutter Flemming Hvid Kristensen med følgende:
”Jeg har været meget tilfreds med folkene fra AVC. Det var en stor operation, 55 mødelokaler som blev lavet på én måned, så er det svært at undgå mindre fejl. Men de små ting der har været, er der blevet taget hånd om med det samme, når mit personale eller jeg har henvendt sig”.
Funktionaliteter
Eniig – 55 Mødelokaler
• Præsentationer på 55-75” skærme.
• Videokonference via Skype.
• Speakerphone.
• Kablet tilslutning.
Derudover leverer vi:
• AV as a service, løbende service på udstyret.
Leverandører på opgaven
Jabra
Logitech
Samsung
Download
Hent vores case på Eniig som pdf.