Dansk Gigthospital
Touch til træning, overblik og underholdning
Dansk Gigthospital er et hospital med speciale i gigtsygdomme, som modtager patienter fra hele Danmark. Udover at tilbyde sundhedsydelser i højeste kvalitet, bliver der også forsket i gigtsygdomme. Hospitalet huser en stor sengeafdeling, et ambulatorium, og et laboratorium, men også en socialrådgiver og en diætist.
Touchskærme til glæde for medarbejdere og patienter
Gighospitalet har ligget i Gråsten siden 1956, men åbnede i nye og mere moderne fysiske rammer i Sønderborg i maj 2019. I den forbindelse ville de gerne have en AV-løsning, der var på niveau med deres nye og flotte omgivelser.
Thomas Hoffmann, IT-chef hos Gigtforeningen, udtaler:
”Løsningen skal bidrage til at sætte patienten i centrum af eget patientforløb. Patienten skal kunne inddrages tættere og mere systematisk, bla. gennem egenindberetning af data og adgang til egne sundhedsdata direkte fra journalen”.
Der er blevet monteret en i3 touchskærm op i hver eneste sengestue, 26 stuer i alt, derud over er 8 mødelokaler blevet udstyret med en 75” touchskærm.
Thomas Hoffmann forklarer:
”Vi havde en ambition om, at behandlerne der går stuegang, skulle kunne bruge skærmene til at vise scanningsbilleder, og samtidig skulle de kunne tegne og notere oven på dem, så vi kunne øge patientens overblik og forståelse af forløbet. Det gælder også fysioterapeuter, der har brug for at kunne tegne og fortælle, når de skal vise øvelser”.
Der er installeret Miracast dongles i alle skærmene, så hvis en behandler skal præsentere noget for patienten, kan de trådløst dele billedet fra deres PC på touchskærmen. Patienterne har også mulighed for at benytte en installeret Chromecast til underholdning fra egen enhed, og derudover er alle DR’s kanaler til rådighed på selve touchskærmen.
Unik digital platform udviklet til formålet
Salgschef ved AVC, Michael Andersen, udtaler:
”Det er en helt unik og enestående løsning! Jeg er meget stolt over at have været med til at udforme denne løsning, og ser mange udviklingsmuligheder fremadrettet.”
På skærmene kan patienterne finde generel info som nyheder, info om deres ophold, hvor de kan henvende sig med spørgsmål, WIFI-kode m.m. Platformen indeholder også en kalender for den enkelte, så patienterne hurtigt kan få et overblik over, hvad de skal i løbet af dagen. Det kan være hvornår de skal til genoptræning, hvad tid der er frokost, hvornår de skal lave øvelser eller hvad tid der kommer en behandler forbi.
Der er også en rubrik til en tilfredshedsundersøgelse, som patienten bliver bedt om at udfylde ved opholdets ophør, og det kan naturligvis gøres direkte på skærmen.
Tilfredshed med resultatet og forløbet
Thomas Hoffmann, IT-chef hos Gigtforeningen, udtaler:
”Det her var noget jeg gik i gang med at undersøge for to år siden, og jeg har snakket med mange forskellige leverandører, men det var svært at finde nogen der kunne levere en løsning, der matchede vores ambitionsniveau. I første omgang afviste AVC også at de kunne lave løsningen, men takket være Michael Andersens vedholdenhed, lykkedes det alligevel til sidst”.
Thomas Hofmann afslutter:
”Vi er meget tilfredse med forløbet og resultatet, som ligger meget tæt på de oprindelige ambitioner vi havde for løsningen”.
Funktionaliteter og muligheder
Hør Thomas fortælle om ideen bag skærmen og dens mange funktionaliteter.
Funktionaliteter
Applikation
• Nyheder.
• Træningsvideoer.
• Kalender.
• Podcast.
• Tilfredshedsundersøgelse.
• Etc.
i3 touchskærme:
• Interaktive præsentationer.
• Streaming.
Leverandører på opgaven
i3
Download
Hent vores case på Dansk Gigthospital som pdf.