Hotel Hans Egede
Den ultimative scene for møder i Nuuk
For 5 år siden udbyggede Hotel Hans Egede med en ny fløj, der skulle gøre dem til ”Stedet”, hvor man afholdte møder og konferencer i Nuuk. Det krævede nye og moderne AV-løsninger. Alsidige løsninger der involverede 4 plenumlokaler og 19 grupperum, hvor der blev mulighed for optagelse af møder, transmission i mellem lokalerne og simultantolkning. Desuden blev AVC DisplaySystem® implementeret i løsningen. Business Development Director Christian M. Dannevang fortæller:
”Der sidder en lille skærm ude foran hvert mødelokale, der viser hvem der har booket det, samt et par større oversigtsskærme i receptionen. Display systemet samarbejder med hotellets bookingsystem, så medarbejderne kan styre det der fra”.
Med disse alsidige løsninger er hotellets gæster nu i stand til at lave videokonferencer, opleve koncerter, afholde møder eller konferencer med op til 350 deltagere m.m.
Langtidsholdbare løsninger
Løsningerne der blev installeret tilbage i 2013 kører stadig som de skal. AV-tekniker hos Hotel Hans Egede Rasmus Vestergaard udtaler:
”Ja, løsningerne har helt sikkert været langtidsholdbare”.
Christian M. Dannevang er enig:
”Systemet bliver brugt flittigt deroppe. Vi havde fokus på fremtidssikre og holdbare AV-løsninger. De har nu kørt i 5 år, og det viser jo bare at det er lykkedes at give dem det vi gik efter”.
Godt samarbejde
Samarbejdet mellem AVC og Hotel Hans Egede har fungeret godt. Service og support er en vigtig brik i et langvarigt samarbejde og AVC har ageret hurtigt ved henvendelser fra hotellet i tilfælde af udfordringer, som hotellets AV-tekniker Rasmus Vestergaard siger:
”Der har ikke været nogen problemer i forhold til samarbejdet med AVC trods distancen, de er hurtige til at svare”.
Udfordringerne med afstanden ift. service og support blev løst på en effektiv måde. Christian M. Dannevang uddyber:
”Med fjernadgang til alt udstyret har vi været i stand til at hjælpe dem når behovet opstod”,
og følger op med:
”Derudover er vi også på Grønland en gang om året, hvor vi bor på hotellet og udfører service hos dem, og de andre grønlandske kunder vi har”.
Ifølge Rasmus Vestergaard fra Hotel Hans Egede sætter de pris på AVCs måde at håndtere udfordringen omkring afstanden på. Han udtaler:
”Distancen hertil kan godt være et problem, med firmaer i andre lande, men det har det ikke været med AVC”.
Løbende oplæring af personale
AVC har løbende hjulpet med oplæringen af nye teknikere til hotellet, der godt kan opleve en del udskiftning i personalestaben. Christian M. Dannevang har ikke set afstanden som et større problem i oplæringen af hotellets personale, han udtaler:
”Hvis de ikke har været en tur forbi her i AVC, så har vi gjort det remote”.
Langvarige samarbejder
Hos AVC bygger vi på langvarige samarbejder. Det kræver en ærlig dialog og hårdt arbejde. Fremadrettet forventer Christian M. Dannevang at samarbejdet forsætter i samme fine spor, og afslutter:
”Hvis der er nye medarbejdere, der skal sættes ind i systemet eller hvis der skulle opstå fejl, så sidder vi klar, så Hotel Hans Egede forbliver den ultimative scene for møder i Nuuk”.