Jyske Bank
Topmoderne AV-udstyr til alle filialer
Da alle Jyske Banks filialer rundt i hele Danmark skulle have opdateret sine AV-løsninger, blev AVC valgt til at håndtere og installere disse. Det var en stor opgave, hvor 700 mødelokaler med skærme og 450 digitale skilte blev installeret på 100 forskellige adresser.
Store krav og unikke løsninger
Jyske Bank havde nogle meget specifikke krav til deres AV-løsninger. Blandt andet skulle alle deres skærme konfigureres og være online således, som Jyske Banks AV-udvikler Jonas Sønderby beskriver:
”(…) så vi kan tilgå dem fra Jyske Banks hovedsæde og ud i alle afdelingerne”.
I samarbejde med AVC blev der udviklet nogle unikke løsninger, som f.eks. et specielt beslag, der gør det muligt og enkelt at substituere skærmene i mødelokalerne, samt en specialproduceret indramning til de digitale skilte, der opfylder Jyske Banks krav til, hvordan skærmene efterfølgende skal tilgås. Indramningerne bidrager også til et ensartet udtryk i alle filialer på tværs af landet.
Jyske Bank havde meget strenge krav til ensartetheden i mødelokalerne, som er 100% ens, uanset om man går i en jysk eller en sjællandsk afdeling. Ifølge Jonas Sønderby er Jyske Bank en af de få organisationer i Danmark med så ens mødelokaler, hvilket samtidig sætter brugervenlighed i fokus.
På grund af det store antal lokationer i hele landet lavede AVC en workshop sammen med kunden inden opstart af opgaven. Her blev løsningerne gennemgået for at finde ud af, hvordan hele installationen skulle foregå således, at det blev udført ens alle steder. Dermed blev der i samarbejde udarbejdet en drejebog, der klarlagde, hvordan installationerne skulle laves, inden AVC gik i gang.
En læringsrig proces
Opgaven lød på, at AVC skulle levere arbejdskraft til at håndtere installationen af de mange skærme og sørge for logistikken omkring at få skærmene bragt ud til kunden. Derudover skulle AVC bortskaffe alt det gamle AV-udstyr samt sørge for at få eksterne håndværkere til at male og spartle, således alt var klar til brug, når opgaven var færdig og afleveret til kunden.
Det var et kompliceret logistikarbejde, at få de mange skærme bragt ud i rette tid, men også en meget læringsrig proces alt i alt. AVCs Product Manager Thomas Olsen fortæller:
”Det var et stort logistikarbejde med de mange skærme, touch-overlay, beslag og specialkabinetter, som AVCs teknikere skulle medbringe til hver enkelt afdeling på opstartsdagen. Det krævede benhård koordinering og planlægning. Men fleksibilitet og klar kommunikation mellem os, Jyske Bank og skærmleverandøren var også en nødvendighed for, at holde trit med de mange leverancer. Det har været en vildt spændende og læringsrig proces fra start til slut med et så omfangsrigt projekt, og erfaringen tager vi med videre. Vi er en landsdækkende virksomhed, og det har vi endnu engang bevist med fuldførelsen af dette projekt til ug med kryds og slange”.
Digitale skilte
Jyske Bank havde et ønske om at videreformidle informationer til såvel eksisterende som nye kunder. Derfor blev der placeret digitale skilte i filialernes vinduespartier samt inde i deres kaffebarer, pengebarer m.v. Skærmenes indhold er dynamisk, og det fanger de besøgendes og forbipaserendes opmærksomhed. Dermed får banken deres budskaber ud i rette tid og på rette sted.
Se mere om digitalskiltning hos Jyske Bank her.
Dygtige teknikere
”Jyske Bank var meget tilfredse med resultatet”.
Thomas Olsen fortæller:
”Det så rigtig flot ud, når vores teknikere havde været forbi. Personalet var tilfredse og gav udtryk for, at vores teknikere havde ageret meget professionelt. De havde vist omtanke og taget hensyn således, at medarbejderne i filialen ikke blev afbrudt unødigt. F.eks. havde de været ekstra opmærksomme på at lukke dørene ind til installationerne og generelt forstyrre og larme så lidt som muligt, og det blev værdsat”.
Grundet omfanget af opgaven og det tidsmæssige aspekt var der relativt meget, der skulle spille sammen på én gang. Dette kunne udgøre en udfordring i forhold til bemanding. Thomas Olsen fortæller:
”Vi havde ikke så mange ekstra hænder, der kunne sættes ind, hvis en medarbejder blev syg. Dette tog vi på bedste vis hånd om, og på trods af enkelte udfordringer –som gjorde at vi havde nogle rigtig lange dage enkelte steder– formåede vi at blive færdige til tiden i alle filialer ifølge aftale”.
Dette bekræftes også af Jonas Sønderby, der afslutter med følgende kommentar omkring samarbejdet:
”Først og fremmest har prisen altid noget at sige, men de [AVC] blev også valgt for deres måde at gribe opgaven an på, og de har fuldført den til fuld tilfredshed”.
Landsdækkende service på et vigtigt område
AVCs serviceaftale med Jyske Bank er landsdækkende – klik og læs om aftalen og deres oplevelse med den.