Orbicon
AV-løsninger der gavner på bundlinjen
Ambitionsniveauet for AV-løsningerne i Orbicons nye domicil var knap så høje fra opgavens start. Testlokaler var den ideelle vej frem og gav et uventet succesfuldt resultat, der kan ses på bundlinjen.
Grønt nybyggeri m/moderne AV-løsninger
Orbicon –en rådgivervirksomhed inden for miljø, klimatilpasning, forsyning og byggeri– skulle bygge nyt domicil i Taastrup. De valgte at bygge domicilet med henblik på at bruge det, som en show case med miljømæssige rigtige løsninger. Dette resulterede blandt andet i et godt indeklima, brug af bæredygtige materialer, græs på taget og regnvand i toiletterne. Ambitionsniveauet for AV-løsningen i deres møderum var til sammenligning meget lav. I den forbindelse kom Hedeselskabet –den erhvervsdrivende fond, der ejer Orbicon– ind over, og det blev her besluttet at investere i en løsning med ordentligt præsentationsudstyr og mulighed for videomøder.
Som i så mange andre tilfælde var prisen af afgørende betydning for valget af leverandør, og eftersom AVC og Hedeselskabet på forhånd havde udarbejdet en indkøbsaftale, havde de et godt udgangspunkt fra start. Ifølge Hedeselskabets digitaliseringsdirektør Jesper Britze var det en blanding af denne prisliste og gode samarbejdsmetoder som var afgørende for, at Orbicon og Hedeselskabet havde tillid til at vælge AVC, som leverandør på opgaven.
Testlokaler gav succes
Ønskerne til AV-løsningerne i Orbicon beskrives således af AVCs konsulent John Lisberg
”Hovedønsket var egentlig ’keep it simpel’, fordi der var så mange brugere. (…) Det skulle være enkelt, så man ikke blev forskrækket, når man kom ind i et af de her møderum”.
Derfor har Orbicon fået lavet nogle simple løsninger, som er nemme og intuitive for deres brugere at gå til, og som John Lisberg fortsætter
”Uanset om du er nede på gulvet eller højest oppe i direktionen, så kan alle gå ind i et mødelokale og være i gang i løbet af 2-3 minutter.”
Inden arbejdet gik i gang i Orbicons nye domicil, blev der lavet nogle testlokaler hos Hedeselskabet i Viborg for at finde frem til hvilken AV-løsning, der skulle rulles ud i de 18 møderum i Taastrup. I denne forbindelse udtaler Hedeselskabets digitaliseringsdirektør Jesper Britze
”I samarbejde med AVC eksperimenterede vi og fandt frem til en løsning, der virker og er til at betale. Dette var AVC rigtig gode til. Jeg har haft stor glæde af at arbejde sammen med dem, og få de rigtige tekniske folk på banen”.
Den valgte løsning endte med at bestå af skærme fra 58” og op til 90” til præsentationsbrug, samt kameraer og bordmikrofoner til Skype brug, således der kan køres videokonference i samtlige lokaler. Herudover er der installeret Neets paneler i alle lokaler i stedet for fjernbetjeninger, som kan løbe tør for batteri og ofte bliver væk. Dette er gjort for at lette brugervenligheden, da brugerne via panelet kan tænde og slukke for det tilsluttede udstyr, skifte mellem de kilder der er tilsluttet samt justere lydstyrken. Neets panelerne er installeret i bordbrønde, således brugerne har både kabler og panel lige ved hånden under møderne!
En reducering der kan mærkes
Efter investeringen i det nye AV-udstyr kunne Orbicon og Hedeselskabet medgive flere gode historier. Hedeselskabets digitaliseringsdirektør Jesper Britze fortæller blandt andet, hvordan en bruger af møderummene har meldt tilbage, at han med det nye AV-udstyr kunne spare en halv time på hvert møde, han skulle afholde og i stedet fakturere en hel dag mere om måneden. Simpelthen fordi han før i tiden brugte tid og kræfter på at starte udstyret op og sikre sig, at det hele fungerede.
Jesper Britze fortæller
”Hverken i Orbicon eller Hedeselskabet var der tradition for at holde videomøder. Enten sad man på hver sin PC på Skype, eller også rejste man på tværs af landet for at afholde møde”.
Årsagen til dette var, at det før i tiden var besværligt at finde et ledigt rum, og ofte var der problemer med teknikken. Med de mange nye møderum er dette ikke længere et problem. Medarbejderne bruger og er glade for de nye møderum, og Orbicon har reduceret rejsebudgettet med en halv million, fordi folk simpelthen rejser mindre. I forlængelse heraf afslutter Jesper Britze
”De møderum vi skal i gang med efterfølgende, de tager udgangspunkt i den løsning, som folk er glade for nu. Hen af vejen vil vi rulle tilsvarende ud i de resterende møderum på vores 28 lokationer i Danmark og 8 lokationer i udlandet”.
Funktionaliteter
Brugervenlige og effektive AV-løsninger
• Brugervenlig betjening af AV-udstyr via Neets paneler.
• Kamera og bordmikrofon i samtlige mødelokaler, så der kan afholdes videokonference via Skype for Business.
• Trådløs deling fra enhver enhed med ClickShare fra Barco.
• Bordbrønde der skjuler betjening og kabler.
Derudover har vi leveret:
• Skærme til samtlige mødelokaler.
Leverandører på opgaven
Barco
Jabra
Logitech
NEC
Neets
Download
Hent vores case på Orbicon som pdf.